Фізкультхвілінкі

 

Гімнастыка для пальцаў рук
Вось мае памочнікі
Вось мае памочнікі,
Іх як хочаш павярні.
Раз, два, тры, чатыры, пяць.
Пастукалі, павярнулі
І працаваць захацелі.
Ціха ўсё на месца селі.

Вось мае памочнікі,
Іх як хочаш павярні.
Хочаш гэтак, хочаш так ─
Не пакрыўдзяцца ніяк.
(Рукі наперад, выпрастаць пальцы і расціснуць. Далоні павярнуць ўніз. Пальцы сціскаць і расціскаць ў такт верша.)

КВЕТКІ
Нашы пунсовыя кветкі пялёсткі распускаюць,
Ветрык ледзь дыхае, пялёсткі калыша.
Нашы пунсовыя кветкі закрываюць пялёсткі,
Пампуюць галавой, ціха засынаюць.
(Дзеці павольна разгінаюць пальцы з кулачкоў, калыхаюць пэндзлямі рук направа-налева, павольна сціскаюць пальцы ў кулак, калыхаюць кулачкамі наперад-назад).

БАГОЎКА
Божай кароўкі тата ідзе,
Следам за татам мама ідзе,
За мамай следам дзеткі ідуць,
Услед за імі самыя малой брыдуць.
Чырвоныя спаднічкі носяць яны,
Спаднічкі з кропкамі чорненькімі.
Тата сямейку вучыцца вядзе.
А пасля школы дадому забярэ.
(На першую радок – усімі пальцамі правай рукі «крочыць» па стале, на другую – тое ж левай рукой. На трэцюю і чацвёртую – абедзвюма рукамі разам.
На пятую-паціснуць далоні, пальцы прыціснуць адзін да аднаго.
На шостую-пастукаць паказальнымі пальцамі па стале. На сёмую і восьмую-усімі пальцамі абедзвюх рук "крочыць" па стале.
З добрым раніцай!
(Пальцы рук пераплесці (поціск рукі)). Пацягнуліся, пацягнуліся, пацягнуліся.
(Не расціскаючы пальцаў, рукі ўверх, пацягнуцца). Сталі дружна мыцца.
(Далонькі труць адзін аднаго, імітуючы намыливание). Ручніком выці-рацца.
(Па чарзе слізгальныя руху рукамі ад падставы тыльным боку пэндзля да кончыкаў пальцаў). Кожны пальчык выціраем, ні адзін не за-бываем.
(Кожны пальчык масажуецца (імітуецца працэс выцірання рук)).
Дружна робім зарадку!
(Пальцы рук пераплецены, круцільныя руху пэндзлямі рук наперад і назад.
Пальцы расслабленыя, узмахі пэндзлямі).
Прыйшлі ў школу. (Рукі на Парце сагнутыя ў локцях.)
І паселі за сшытак. (Дзеці паказваюць гатовую да працы ручку).
Колца.
Дзіця як мага хутчэй перабірае пальцамі рук, злучаючы іх пачарзе ў кальцо з вялікімі пальцамі.

Лезгінка.
Левую руку скласці ў кулак. Вялікі яе палец звярнуць у бок. Пря-мой далонню правай рукі (у гарызантальным становішчы) дакрануцца да сагнутага мезенцу левай рукі. Памяняць адначасова становішча рук. Паўтарыць 6-8 разоў.
Кулак-рабро-далонь.
Тры становішча рукі на стале паслядоўна змяняюць адзін аднаго. Тэмп павялічваць паступова. Колькасць паўтораў 8-10 разоў.
Люстраное маляванне.
На стале чысты аркуш паперы. Дзіця ў абедзве рукі бярэ па карандашу або фламастэры. Пачынае маляваць два аднолькавых малюнка (або геаметрычныя фігуры). Калі дзейнасць двух паўшар'яў сінхранізуецца, вы ўбачыце больш хуткае і дакладнае выкананне працы.

Вуха-нос.
Левай рукой дзіця захоплівае кончык носа, правай рукой – супрацьлеглае вуха. Затым я пляскаю ў ладкі. Ён адпускае іх, мяняе месцамі становішча рук.

Змейка.
Скрыжаваць рукі далонямі адзін да аднаго. Сашчапіўшы пальцы ў «замак». Вы-вярнуць рукі да сябе. Затым дарослы кажа, якім пальцам паварушыць. Практыкаванне сканчаецца, калі папрацавалі ўсе дзесяць пальцаў.

Зарадка для пэндзляў рук (падтрасаць рукамі і сціскаць і расціскаць пальцы)
Мы пісалі, мы пісалі,
Нашы пальчыкі стаміліся,
Мы трошкі адпачнем
І ізноў пачнем пісаць.

Нашы ручкі
Рукі ўгору падымаем,
А потым іх адпускаем.
А потым іх разгорнем
І да сябе хутчэй прыціснем.
А потым хутчэй, хутчэй
Пляскай, пляскай весялей.

Мастак
На дошку вывешваецца карціна. Хлопцы павінны намаляваць яе ў паветры.

Гімнастыка для вачэй
* Маляванне "лянівых васьмёрак" вачыма.
* Моцна заплюшчыць вочы на 3-5 секунд, а затым адкрыць іх на такі ж час. Паўтараць 6-8 разоў.

Хутка лыпаць на працягу 10-12 секунд. Адкрыць вочы, адпачываць 10-12 секунд. Паўтараць 3 разы.

Зыходнае становішча: седзячы, заплюшчыць павекі, масажаваць іх з дапамогай лёгкіх кругавых рухаў пальца. Паўтараць на працягу 20-30 секунд.

Малюй вачыма трохкутнік
Малюй вачыма трохкутнік.
Цяпер яго перавярні
Вяршыняй уніз.
І зноў вачыма
ты па перыметры вядзі.

Малюй васьмёрку вертыкальна.
Ты галавою не круці,
А толькі вачыма асцярожна
Ты ўздоўж па лініях Вадзі.
І на бачок яе паклажы.
Цяпер сачы гарызантальна,
І ў цэнтры ты спыніся.
Зажмурься моцна, не лянуйся.

Гадзінічкі
Не паварочваючы галавы, круціць вачамі ў розныя бакі, па крузе.

Воблака
Намалюйце вачамі воблака на столі класа і прасочыце шлях сняжынкі да зямлі.
Правядзем, сябры, зараз
Практыкаванне для вачэй.
Направа, налева паглядзелі,
Вочкі ўсе павесялелі.
Знізу ўверх і зверху ўніз.
Ты, крышталік, не злуйся,
Паглядзі на столь,
Адшукай там куток.
Каб мышцы сталі мацней,
Глядзім мы па дыяганалях.
Мы не будзем браць цыркуль,
Будзем поглядам кола пісаць.
А цяпер Словы напішам.
Чые ж літары будуць вышэй?
"Тата", "мама", " дом " « " трава» -
За акном у нас бачная.
За акно ты паглядзі.
Што ты бачыш там удалечыні?
А цяпер на кончык носа.
Паўтары так восем разоў -
Лепш будзе бачыць вока.
Вочкі нас дзякуюць,
Недаўменна паміргаў нам усім загадаюць.
Плаўна вочкамі лыпаем,
Потым вочкі закрываем.
Каб больш было сілы,
Да іх далонькі прыклалі.
(Дзеці заплюшчваюць вочы далонямі, трымаюць іх так да таго часу, пакуль не адчуюць вачыма цяпло ад рук.)
Раз, два, тры, чатыры, пяць -
Можна вочкі адкрываць!

Практыкаванні для спакою

Практыкаванне "Не баюся"
У сітуацыі цяжкай задачы, выканання кантрольнай работы. Дзеці выконваюць дзеянні пад словы настаўніка. Прычым настаўнік кажа радок крычалкі і робіць паўзу, а ў гэты час дзеці пра сябе паўтараюць радкі:
Я скажу сабе, сябры,
Не баюся я ніколі
Ні дыктоўкі, ні кантрольнай,
Ні вершаў, ні задач,
Ні праблем, ні няўдач.
Я спакойны, цярплівы,
Стрыманы я і не хмурлівы,
Проста не люблю я страх,
Я трымаю сябе ў руках.

Практыкаванне "Супакаенне"
Настаўнік кажа словы, а дзеці выконваюць дзеянні, якія адлюстроўваюць сэнс слоў. Усе выбіраюць зручную позу сядзення.
Нам радасна, нам весела!
Смяёмся мы з раніцы.
Але вось прыйшло імгненне,
Сур'ёзным быць пара.
Вочкі прыкрылі, ручкі склалі,
Апусцілі галоўкі, раток зачынілі.
І заціхлі на хвілінку,
Каб не чуць нават жарт,
Каб не бачыць нікога,
А сябе толькі аднаго!

Фізкультхвілінкі для любога ўрока

Клоўн
Бровы звесці і развесці.
Вочы прыжмурыць і шырока адкрыць.
Вусны расцягнуць ва ўсмешцы, падціснуць.
Шыю максімальна выцягнуць, апусціць.
Плечы максімальна звесці, развесці.
Рукамі абняць сябе, пагладзіць, пажадаць поспехаў і ўсміхнуцца.

Святлафор
У настаўніка тры фігуры: жоўтага, чырвонага і зялёнага колеру. Настаўнік па-такім чынам паказвае колеру, а навучэнцы выконваюць руху, адпаведныя кожнаму з кветак. Практыкаванні адвольныя.

У лесе
Падніміце рукі ўверх, стаць на дыбачкі. Пакажыце, якія высокія дрэвы ў пушчы. Цяпер пакажыце, якія ў іх шырокія кроны. Прысядзьце на кукішкі, як быццам шукаеце пад кустом грыб. "Сарвіце" кветка, падарыце яго суседу па парце, усміхніцеся адзін аднаму.

Ча, ча, ча
Ча, ча, ча (3 бавоўны па клубах)
Печка вельмі гарачая (4 скачка на двух нагах)
Чы, Чы, Чы (3 бавоўны над галавой)
Пячэ печка калачы (4 прысяданні)
Чу, чу, чу (3 бавоўны за спіной)

Раз, два - устаць пара
Раз, два - устаць пара,
Тры, чатыры-рукі шырэй,
Пяць, шэсць-ціха сесці,
Сем, восем-лянота адкінем.

Цішэй, цішэй, высока
Скачы на шкарпэтках лёгка.
Вось мы развялі рукі,
Нібы здзівіліся.
І адзін аднаму да зямлі
Пакланіліся ў пояс!
Нахіліліся, выпрасталіся,
Нахіліліся, выпрасталіся.
Ніжэй, ніжэй, не лянуйся,
Пакланіся і усміхніся.

Вецер дзьме нам у твар,
Запампавалася дрэўца.
Вецер цішэй, цішэй, цішэй.
Дрэўца усё вышэй, вышэй.
Разам з дзіцем (або дзецьмі ў класе) імітаваць подых ветру, ка-гарбаты тулава і дапамагаючы рукамі. На словах "цішэй, цішэй" - прысесці. На словах «вышэй, вышэй» - ўстаць і выцягнуць рукі ўверх.

Мы паставілі пласцінку
І выходзім на размінку.
Пачынаем бег на месцы,
Фініш-метраў праз дзвесце!
Раз-два, раз-два,
Хопіць, прыбеглі,
Пацягнуліся, падыхалі.
Бег на месцы, на перадапошняй радку спыніцца, на апошняй пацягнуцца, рукі ўверх і апусціць іх праз бакі.

Давай прысядзем столькі разоў,
Колькі пралесак у нас.
Колькі пралесак у нас,
Столькі мы падскочым раз.

Раз-падняцца, пацягнуцца,
Два-нагнуцца, разагнуцца,
Тры - у далоні, тры бавоўны,
Галавою тры кіўка.
На чатыры-рукі шырэй,
Пяць-рукамі памахаць,
Шэсць - на месца ціха сесці.

Гадзіннік
А гадзіны ідуць, ідуць
Цік-Так, цік-так,
У доме хто ўмее так?
Гэта маятнік у гадзінніку,
Адбівае кожны такт (нахілы налева-направа.)
А ў гадзінах сядзіць зязюля,
У яе свая хатка. (Дзеці садзяцца ў глыбокі прысед.)
Прокукует птушачка час,
Зноў схаваецца за дзвярыма, (Прысяданні.)
Стрэлкі рухаюцца па крузе.
Не дакранаюцца адзін аднаго. (Кручэнне тулавам направа.)
Павернемся мы з табой
Супраць гадзінны стрэлкі. (Кручэнне тулавам налева.)
А гадзіны ідуць, ідуць, (хада на месцы.)
Часам раптам адстаюць. (Запаволенне тэмпу хады.)
А бывае, што спяшаюцца,
Нібы ўцячы хочуць! (Бег на месцы.)
Калі іх не завядуць,
То яны зусім ўстаюць. (Дзеці спыняюцца.)

Раз, два-вышэй галава
Раз, два — вышэй за галава. Тры, чатыры-рукі шырэй. Пяць, шэсць-усім прысесці. Сем, восем-ўстаць папросім. Дзевяць, дзесяць-сядзем разам.
Раз-мы ўсталі
Раз-мы ўсталі, распрасталіся. Два-сагнуліся, нахіліліся. Тры-рукамі тры бавоўны. А чатыры-пад бакі. Пяць-рукамі памахаць. Шэсць - на месца сесці зноў.

Мы паходзім на насках, А потым на пятках. Вось праверылі выправу і звялі лапаткі.

Вышэй ногі! Стой, раз, два! (Хада на месцы.)
Плечы вышэй падымаем,
А потым апускаем іх. (Падымаць і апускаць плечы.)
Рукі перад грудзьмі ставім
І рыўкі мы выконваем. (Рукі перад грудзьмі, рыўкі рукамі.)
Дзесяць разоў падскочыць трэба,
Скачам вышэй, скачам дружна! (Скачкі на месцы.)
Мы калені падымаем —
Крок на месцы выконваем. (Хада на месцы.)
Ад душы мы пацягнуліся, (пацягванні — рукі ўверх і ў бакі.)
І на месца зноў вярнуліся. (Дзеці садзяцца.)

Над хвалямі Чайкі кружаць,
Паляцім за імі дружна.
Пырскі пены, шум прыбоя,
А над морам-мы з табою! (Дзеці махаюць рукамі, нібы крыламі.)
Зараз Мы плывем па моры
І гарэзуем на прасторы.
Весялей заграбай
І дэльфінаў даганяй. (Дзеці робяць плавальныя рухі рукамі.)

У лесе расце чарніца
А ў лесе расце чарніца,
Суніцы, буякі.
Каб ягаду сарваць,
Трэба глыбей прысядаць. (Прысяданне.)
Нагуляўся я ў лесе.
Кошык з ягадай нясу. (Хада на месцы.)

Мы пісалі
Мы пісалі, малявалі,
А зараз мы дружна ўсталі.
Ручкамі папляскалі.
Ножкамі патупалі.
Ледзь пакружыць бачком,
Сядзем і пачнем пісаць.

Лістапад
Пад нагамі лістапад,
Лісце жоўтыя ляжаць,
Лісце жоўтыя ляжаць,
А пад лісцем шастаюць
Шурш, Шуршыха і Шуршонок –
Тата, мама і лісцянок.

Мышаня
а) мышонок крадзецца (рух на дыбачках);
б) мышонок бяжыць (выконваецца рух з пяткі на насок);
в) мышаня танчыць (розныя танцавальныя руху).

Адолела вас дрымота,
Варухнуцца неахвота?
Ну-ка рабіце са мною
Практыкаванне такое:
Уверх, уніз пацягніся,
Канчаткова прачніся.
Рукі выцягнуць шырэй.
Раз, два, тры, чатыры.
Нахіліцца-тры, чатыры – і на месцы паскакаць.
На насок, потым на пятку.
Усе мы робім зарадку.

На марозе
Ручкі ўверх, ручкі ўніз.
На носочкі падцягніся.
Ручкі ставім на бачок,
На носочках скок-скок-скок.
А затым поприседаем,
Ніколі не замярзае.

Жабы
На балоце дзве сяброўкі,
Дзве зялёныя жабы,
Рана раніцай мыліся,
Ручніком расціраліся.
Ножкамі тупалі.
Ручкамі пляскалі.
Направа, налева нахіляліся
І назад вярталіся.
Вось здароўя ў чым сакрэт.
Усім сябрам фізкультпрыве!

Сняжынкі
Мы сняжынкі, мы пушнінкі,
Пакружыцца мы не супраць.
Мы сняжынкі-балеринки,
Мы танчым дзень і ноч.
Мы дрэвы пабялілі,
Даху пухам замялі,
Зямлю аксамітам атулілі
І ад сцюжы збераглі.

Самалёт
Рукі ў бакі - у палёт
Адпраўляем самалёт.
Правае крыло наперад,
Левае крыло наперад.
Раз, два, тры, чатыры –
Паляцеў наш самалёт.

Зайцы
Зайцы скачуць:
Скок-скок-скок!
Ды на Беленькі Сняжок.
Прысядаюць, слухаюць:
Не ідзе воўк.
Раз-сагнуцца, разагнуцца.
Два-нагнуцца, пацягнуцца.
Тры – у далоні тры бавоўны,
Галавою тры кіўка.

Рэчка
Да рэчкі хуткай мы спусціліся,
Нахіліліся і памыліся.
Раз, два тры, чатыры,
Вось як хвалебна асвяжыліся.
А цяпер паплылі дружна,
Рабіць так трэба рукамі:
Разам-раз, гэта-брас.
Адной, другой-гэта кроль.
Усе як адзін –
Плывём, як дэльфін.
Выйшлі на бераг круты
І адправіліся дадому.

Раўчукі
А цяпер мы раўчукі,
Пабяжым навыперадкі.
Прама да возера спяшаемся.
Стане возера вялікім.
З рыбкамі паплаваць,
З бабрамі пагуляем,
Вернемся да мамы з татам мы,
Зноў стаўшы вучнямі.

Хомка
Хомка, Хомка, Хамячок,
Паласаценькіх бачок.
Хомка раненька ўстае,,
Шчочкі мые, шыйку трэ.
Падмятае Хомка хатку
І выходзіць на зарадку.
Раз, два, тры, чатыры, пяць.
Хомка хоча дужым стаць.

Гадзіннік
Цікі-так, цікі-так, -
Так ходзікі стукаюць.
Дзеці нахіляюць галаву направа-налева ў такт слоў.
Тукі-так, тукі-так, -
Так колы стукаюць.
Па чарзе правай і левай рукой апісваюць перад сабой круг.
Токі-ток, токі-ток, -
Так стукае малаток.
Малююць кулачкамі малаточкі.
Тукі-ток, тукі-ток, -
Так стукае абцасік.
Стукаюць абцасікамі.

Будзем прыгаць і скакаць!
Раз, два, тры, чатыры, пяць!
Будзем прыгаць і скакаць! (Скачкі на месцы.)
Нахіліўся правы бок. (Нахілы тулава налева-направа.)
Раз, два, тры.
Нахіліўся левы бок.
Раз, два, тры.
А цяпер падымем ручкі (рукі ўверх.)
І дацягнемся да хмаркі.
Сядзем на дарожку, (прыселі на падлогу.)
Разамнем мы ножкі.
Сагніце правую ножку, (згінаем ногі ў калене.)
Раз, два, тры!
Сагнём левую ножку,
Раз, два, тры.
Ногі высока паднялі (паднялі ногі ўверх.)
І трохі патрымалі.
Галавою паківалі (Рухі галавой.)
І ўсе дружна разам ўсталі. (Устаць.)

Мора хвалюецца
Мора хвалюецца-раз! (Крочым на месцы.)
Мора хвалюецца-два! (Нахілы тулава налева-направа.)
Мора хвалюецца-тры! (Павароты тулава налева-направа.)
Марская фігура, замры! (Прысесьці.)

Мы сёння малявалі
Мы сёння малявалі,
Нашы пальчыкі стаміліся.
Хай трошкі адпачнуць
Зноў пачнуць маляваць.
Дружна локці адвядзем
Зноў пачнем маляваць. (Пэндзля рук пагладзілі, страсянулі, расцерці.)
Мы сёння малявалі,
Нашы пальчыкі стаміліся.
Нашы пальчыкі падтрасіце,
Маляваць зноў пачнем.
Ногі разам, ногі паасобку,
Заколачиваем цвік. (Дзеці плаўна падымаюць рукі перад сабой, падтрасаюць пэндзлямі, притопывают.)
Мы стараліся, малявалі,
А цяпер усе дружна ўсталі,
Ножкамі патупалі, ручкамі папляскалі,
Затым пальчыкі затулі,
Зноў пачнем маляваць.
Мы стараліся, малявалі,
Нашы пальчыкі стаміліся,
А цяпер мы адпачнем —
Зноў пачнем маляваць. (Чытаючы верш, дзеці выконваюць руху, паўтараючы за іх педагогам.)

Самалёт
Паляцелі, паляцелі,
Наперад рукамі закруцілі.
А потым наадварот —
Таму памчаўся самалёт. (Кручэнне прамымі рукамі наперад і назад.)

Самалёт
Рукі ў бакі - у палёт
Адпраўляем самалёт,
Правае крыло наперад,
Левае крыло наперад.
Раз, два, тры, чатыры —
Паляцеў наш самалёт. (Стойка ногі паасобку, рукі ў бакі, паварот впра-ць; паварот налева.)
Будзем падымаць ногі
Будзем падымаць ногі,
Раз-два-тры-чатыры-пяць.
Вышэй падымай каленкі,
Не лянуйся на перапынку.
(Дзеці падымаюць сагнутыя ў каленях ногі,
імкнучыся закрануць каленам грудзей.)

Галавой пакруцім жвава,
Направа-налева, направа-налева.
(Кручэнне галавой.)
І попрыгаем на месцы —
Ногі паасобку і ногі разам.
(Скачкі.)

Пераходзім на хаду.
Вышэй ногі. Стой: раз-два!
(Хада на месцы.)

Вышэй рукі!
Вышэй рукі! Шырэй плечы!
Раз, два, тры! Дыхай раўней.
Ад зарадкі станеш мацней,
Станеш мацней і мацней.
(Чытаючы верш, дзеці імітуюць рухі спартоўцаў.)

Кажа кветцы кветка
Кажа кветкі кветка:
- Падымі-ка свой лісток.
(Дзеці падымаюць і апускаюць рукі.)
Выйдзі на дарожку
Ды прытопні ножкай.
(Дзеці крочаць на месцы, высока падымаючы калені.)
Ды галоўкай паківай.
Раніцай сонейка сустракай.
(Кручэнне галавой.)
Сцябло злёгку нахілі —
Вось зарадка для кветкі.
(Нахіл.)
А цяпер расой памыйся,
Атросся і супакойся.
(Ўстрэсвання пэндзлямі рук.)

Физкультминутки на уроках русского языка

Наречие

Потрудились – отдохнем.

Встанем, глубоко вздохнем.

Руки в стороны, вперед,

Влево, вправо поворот.

Три наклона, прямо встать,

Руки вниз и вверх поднять.

Руки плавно опустили,

Всем улыбки подарили.

 

Мы ладонь к глазам приставим,

Ноги крепкие расставим.

Поворачиваясь вправо,

Оглядимся величаво.

И налево надо тоже

Поглядеть из-под ладошек.

И – направо! И еще

Через левое плечо!

Все ребята дружно встали

И на месте зашагали.

На носочках потянулись

И друг к другу повернулись.

Как пружинки мы присели,

А потом тихонько сели.

 

Сначала, дети, встанем в ряд,

Чуть попятимся назад.

А потом шагнём вперёд,

Улыбнувшись в полный рот.

Вправо плавно мы качнёмся,

Затем влево повернёмся.

Колени чуточку согнём,

Руки крепко в них упрём,

Плечи дружно разведём

И в итоге - их сведём.

Всё! Закончилась минутка -

Продолжаем слушать чутко.

Местоимение

Я иду, и ты идешь,

Раз, два, три.

Я пою, и ты поешь,

Раз, два, три.

Мы идем, и мы поем,

Раз, два, три.

 

Глагол

Наши ручки

Руки кверху поднимаем,

А потом их отпускаем.

А потом их развернем

И к себе скорей прижмем.

А потом быстрей, быстрей

Хлопай, хлопай веселей.

 

Мы топаем ногами

Мы топаем ногами,

Мы хлопаем руками,

Киваем головой.

Мы руки поднимаем,

Мы руки опускаем

И вновь писать начнем.

 

Буратино

Буратино подтянулся,

Раз качнулся, два качнулся,

Руки в стороны развел,

Ключик, верно, не нашел.

Чтобы ключик нам достать,

Нужно на носочки встать.

 

(и.п. сидя)

Спал цветок и вдруг проснулся,

(встать, руки на поясе)

Больше спать не захотел.

Шевельнулся, потянулся,

(руки вверх, потянуться вправо, влево, вверх)

Взвился вверх и полетел.

(бег)

Солнце утром лишь проснется,

Бабочка кружит и вьется.

Неопределенная форма глагола

Раз - подняться, потянуться

Раз - подняться, потянуться,

Два - нагнуться, разогнуться,

Три - в ладоши три хлопка,

Головою три кивка.

На четыре - руки шире,

Пять - руками помахать,

Шесть - на место тихо сесть.

Числительное

Давай присядем столько раз,

Сколько подснежников(любой предмет назвать и показать) у нас.

Сколько подснежников у нас,

Столько мы подпрыгнем раз.

 

Дружно с вами мы считали и про числа рассуждали,

А теперь мы дружно встали, свои косточки размяли.

На счет раз кулак сожмем, на счет два в локтях сожмем.

На счет три — прижмем к плечам, на 4 — к небесам

Хорошо прогнулись, и друг другу улыбнулись

Про пятерку не забудем — добрыми всегда мы будем.

На счет шесть прошу всех сесть.

Числа, я, и вы, друзья, вместе дружная 7-я.

Разноспрягаемые существительные

– Сколько открытий мы с вами совершили, немного устали, давайте отдохнём, а помогут нам разносклоняемые существительные (имитация движений: сеять семена, размахивать знаменем, вставлять ногу в стремя, отправляемся в путь).

"ЖИ" и "ШИ" мы повторили,

ШИре руки развели,

На ладоШИ посмотрели

И захлопали в тиШИ.

Деепричастие

По швам руки ОПУСКАЯ,

Плечи вверх ПРИПОДНИМАЯ,

Корпус влево НАКЛОНЯЯ,

Затем вправо ПРОГИБАЯ,

Головою ПОМОТАВ,

ПОКИВАВ и ПОВЗДЫХАВ...

ОТДОХНУВ немного дружно,

Скажем: "Поработать нужно!"