Дашкольная група

Летні аздараўленчы перыяд

Лета - гэта выдатная пара і для дзяцей, і для дарослых. Менавіта летам у дзяцей ёсць выдатная магчымасць атрымаць зарад здароўя на ўвесь год. Многія дзеці праводзяць лета ва ўстанове дашкольнай адукацыі. Мы хацелі б крыху расказаць пра тое, як праходзіць лета ў нашым УДВ. Асноўныя заняткі летам:

  • калектыўныя гульні на свежым паветры;
  • актыўныя і рэгулярныя фізічныя нагрузкі;
  • спартыўныя спаборніцтвы;
  • азнаямленне дзяцей з навакольным светам і прыродай;
  • чытанне дзіцячай літаратуры.

Велізарную ролю ў тым, наколькі цікава дзеці будуць праводзіць лета ва ўстанове дашкольнай адукацыі, адыгрывае жаданне і ўменне выхавацеля дашкольнай адукацыі зрабіць кожны дзень для дзіцяці яркім. Дзеці летам ва УДВ могуць атрымаць шмат новых і цікавых уражанняў, паколькі менавіта ў гэты перыяд яны вызваленыя ад вучэбных заняткаў і прысвячаюць час спартыўным гульням і экскурсіям.

Гадавую працу з дзецьмі прынята называць аздараўленчай, яна мае сваю спецыфіку. Важна ўсяляк выкарыстаць спрыяльныя для ўмацавання здароўя дзяцей умовы летняга часу і дамагчыся, каб дзіця добра сябе адчувала, паправілася і загартавалася, навучылася разумець і любіць дзіўны, выдатны свет раслін і жывёл. Улетку прырода дае вялікія магчымасці для развіцця пазнавальных здольнасцяў дзяцей дашкольнага ўзросту.

АСАБЛIВАСЦI АРГАНIЗАЦЫI АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ Ў ЛЕТНI АЗДАРАЎЛЕНЧЫ ПЕРЫЯД

     У адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі працягласць летняга аздараўленчага перыяду (летніх канікул) у установе дашкольнай адукацыі складае 90 дзён (з 1 чэрвеня па 31 жніўня).

   Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўстановах дашкольнай адукацыі ў летні перыяд ўключае аптымальнае чаргаванне спецыяльна арганізаванай і нерэгламентыраваным дзейнасці выхаванцаў. У перыяд летняй аздараўленчай кампаніі павялічваецца час знаходжання выхаванцаў на свежым паветры, скарачаецца колькасць часу, адведзенай на правядзенне спецыяльна арганізаванай дзейнасці.

   У перыяд летняга аздараўлення прыярытэтным з'яўляецца арганізацыя дзейнасці дзяцей фізкультурна-аздараўленчай скіраванасці (ранішняя гімнастыка; рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні на прагулцы; фізкультурныя вольнага часу, святы, дні здароўя; гартаванне) і мастацка-эстэтычнай накіраванасці (выяўленчая дзейнасць, музычная дзейнасць, азнаямленне з творамі мастацкай літаратуры і фальклору).

   Азнаёміцца з інструктыўна - метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь  "Аб арганізацыі летняй аздараўленчай работы  ва ўстановах дашкольнай адукацыі» можна  ТУТ  

ГАРТАВАННЕ ДЗЯЦЕЙ ЛЕТАМ

Вось і наступіла пара гарачага сонца і незвычайна радаснага настрою. Але лета - гэта яшчэ і самы прыдатны час для гартавання. Бо менавіта ў гэты перыяд схільнасць дзяцей да захворванняў ніжэй, а значыць, не прыйдзецца перарываць загартоўваючыя працэдуры з-за таго, што малое захварэе. Мэта гартавання - павысіць супраціўляльнасць арганізма дзіцяці да неспрыяльных фактараў навакольнага асяроддзя.

  Яно аказвае агульнаўмацавальнае дзеянне на арганізм, павышае тонус цэнтральнай нярвовай сістэмы, ўстойлівасць да ўздзеяння пастаянна зменлівых умоў навакольнага асяроддзя, паляпшае кровазварот, нармалізуе абмен рэчываў.

  Гартаванне не лечыць, а папярэджвае хваробу, і ў гэтым яго найважнейшая прафілактычная роля. Загартаваны чалавек лёгка пераносіць не толькі спякоту і холад, але і рэзкія перамены знешняй тэмпературы, якія здольныя аслабіць ахоўныя сілы арганізма. Гартаваць сваё дзіця, значыць не толькі даць яму магчымасць пазбегнуць у далейшым  прастудных захворванняў, але і значна ўмацаваць імунітэт. Найважнейшыя памочнікі ў гэтай справе натуральныя фактары навакольнага асяроддзя - вада, паветра і сонечныя прамяні.

Асноўныя правілы загартоўвання дзіцяці

1.  Прыступаць да гартавання можна ў любую пару года.

2. Загартоўванне эфектыўна толькі тады, калі яго праводзяць сістэматычна; без сталага падмацавання дасягнутыя вынікі зніжаюцца.

3. Нельга рэзка павялічваць працягласць і сілу гартуючых уздзеянняў. Парушэнне прынцыпу паступовасці можа выклікаць пераахалоджванне і захворванне дзіцяці.

4. Гартуючыя працэдуры нельга пачынаць, калі дзіця хворае.

5. Эфектыўнасць гартуючых працэдур павялічваецца, калі іх праводзяць комплексна.

6. Працэдура павінна падабацца дзіцяці, выклікаць станоўчыя эмоцыі.

7. Гартуюць гуляючы: эфект будзе мацней, калі малому спадабаецца гэты працэс. Цацкі, вершы, песенькі і іншае, зробяць занятак загартоўваннем вясёлым і цікавым.

8. Усе робім разам, бо дзіця  так любіць усё паўтараць за мамай і татам, выкарыстоўвайце гэта на карысць і будзьце прыкладам для свайго дзіцяці.

  Загартоўванне дзяцей летам неабходна пачынаць з паветраных ваннаў. Гартаванне паветрам павышае ўстойлівасць арганізма да працяглых уздзеянняў нізкіх тэмператур.

  Выкарыстанне паветра ў аздараўленчых мэтах пачынаецца з добрай вентыляцыі памяшкання, у якім знаходзяцца дзеці.

  Для прыняцця паветраных працэдур лепшы час раніцай, пасля сну ў спалучэнні з ранішняй гімнастыкай і да абеду. Выдатным месцам для шпацыраў з малым з'яўляюцца паркі, сады, скверы. І вельмі добра, калі бацькі кожную раніцу разам з дзіцем будуць выконваць гімнастычныя практыкаванні, надаўшы ім характар ​​гульні.

  Пры гартаванні паветрам ні ў якім разе нельга даводзіць арганізм да дрыжыкаў. Адно з эфектыўных сродкаў гартавання - дзённы сон на свежым паветры.

  Старайцеся, каб дзіця, асабліва летам, як мага больш часу праводзіла на паветры. Халаднаватае надвор'е і дождж не павінны быць перашкодай для прагулак. Памятайце, што дзень без прагулкі - страчаны дзень!

  Гартаванне сонцам - эфектыўны сродак аздараўлення і стымулявання росту дзіцяці.

   У летнюю пару года сонцу трэба не радавацца, а абараняцца ад уздзеяння яго прамых прамянёў на цела малога. Простыя правілы неабходна выконваць вельмі дакладна. На адкрытым сонцы дзіця не павінна знаходзіцца больш за 15 хвілін. Ні ў якім разе, нават у цені, нельга дазваляць малому гуляць без панамкi, якая павінна быць з натуральнай, лёгкай тканіны. Летам на сонцы дазваляецца быць з 8 да 11 гадзін, або пасля 16, так як у гэты час зямля і паветра не вельмі прагрэтыя, а,такiм чынам, спякота пераносіцца лягчэй. У сярэдзіне дня павялічваецца небяспека перагравання арганізма, ці ж сонечнага ўдару. Каб замест карысці сонечнае гартаванне не прынесла шкоды, будзьце асцярожныя.

  Наступным этапам комплекснага загартоўвання дзяцей летам лічыцца гартаванне вадой.

  А вось гульні з вадой - любімы занятак ўсіх дзетак. Галоўная задача бацькоў - накіраваць задавальненне ад купання ў патрэбнае рэчышча. Каб арганізм атрымаў максімальную карысць ад летняга купання, трэба прытрымлівацца простых правіл. Водныя працэдуры летам натуральна лепш праводзіць на адкрытым паветры. Купанне ў рэчцы, возеры або нават у басейне павінна ў першую чаргу адбывацца пад наглядам дарослага. Купацца дазваляецца не больш за 2 разы ў дзень максімум па 15 хвілін. Перад тым як акунуцца ў ваду, малы павiнен добра прагрэцца на сонейку. Потым простым хаджэннем па вадзе мы падрыхтуем яго да самога купанню.Ні ў якім выпадку дзіця не павінна проста сядзець у вадзе. Пагуляйце з ім у мяч, ці ж паскачыце. Пасля водных працэдур трэба выцерці дзiця махровым ручніком, змяніць мокрыя трусікі і адвесці ў цень. Натуральна вашае дзіця будзе патрабаваць  сядзець у вадзе як мага даўжэй. Каб не парушаць і сваю і дзіцячую псіхіку - збудуйце маленькі басейн каля пясочніцы. Такi, каб дзіця магло намачыць у ім рукі і частку ног.

  У выніку загартоўвання дзіця становіцца менш успрымальным не толькі да рэзкіх змен тэмпературы і прастудных захворванняў, але і да іншых інфекцыйных хвароб. Загартаваныя дзеці валодаюць добрым здароўем, апетытам, спакойныя, ураўнаважаныя, адрозніваюцца бадзёрасцю, жыццярадаснасцю, высокай працаздольнасцю. Усе гэтыя вынікі сведчаць аб станоўчым дзеянні гартуючых працэдур.

  

 

   

 

 

     

  

  

 

  

 

    

 

 

 

Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукцыі

Вучэбная праграма дашкольнай адукацыі для ўстаноў дашкольнай адукацыі з беларускай мовай навучання і выхавання

Тыпавы вучэбны план дашкольнай адукацыі

Адукацыйны стандарт дашкольнай адукацыі

Інструктыўна-метадычнае пісьмо "Аб арганізацыі ў 2021/2022 навучальным годзеадукацыйнага працэсу ва ўстановах адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю"

Дапаможнікі для ўстаноў дашкольнай адукацыі

Пералік вучэбна-метадычнай літаратуры, выдадзенай на беларускай мове, для ўстаноў дашкольнай адукацыі на 2021/2022 навучальны год

Жытко І. У. Матэматычны калейдаскоп. Вучэбна-метадычны дапаможнік для педагогаў устаноў дашкольнай адукацыі з беларускай мовай навучання

Дубініна Д. М. Свет вакол мяне. Вучэбна-метадычны дапаможнік для педагогаў устаноў дашкольнай адукацыі з беларускай мовай навучання

Жытко І. У. Матэматычны калейдаскоп. Вучэбны дапаможнік для выхаванцаў старшых груп (ад пяці да шасці гадоў) устаноў дашкольнай адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання

Жытко І. У. Матэматычны калейдаскоп. Рабочы сшытак. Вучэбны дапаможнік для выхаванцаў старшых груп (ад пяці да шасці гадоў) устаноў дашкольнай адукацыі

Дубініна Д. М. Свет вакол мяне. Вучэбны дапаможнік для выхаванцаў старшых груп (ад пяці да шасці гадоў) устаноў дашкольнай адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання

Дубініна Д. М. Свет вакол мяне. Рабочы сшытак. Вучэбны дапаможнік для выхаванцаў старшых груп (ад пяці да шасці гадоў) устаноў дашкольнай адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання

 

Пералік вучэбных выданняў

Пералік вучэбных выданняў, афіцыйна зацверджаных або дапушчаных у якасці адпаведнага віду вучэбнага выдання Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь, рэкамендаваных арганізацыямі, якія ажыццяўляюць навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыі

 

Зборнік тэхналагічных карт страў і вырабаў для дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту

Дзейнасць групы кароткачасовага знаходжання ў нашай установе дашкольнай адукацыі

   Пры  арганізацыі дзейнасці груп кароткачасовага знаходжання наша ўстанова дашкольнай адукацыі кіруецца патрабаваннямі наступных нарматыўных прававых актаў : Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі; Палажэння аб заснаванні дашкольнай адукацыі, зацверджанага пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 № 150 (далей-Палажэнне);           Адукацыйнага стандарту дашкольнай адукацыі, зацверджанага пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 215.08.2019 № 137; вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі, зацверджанай пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 15.08.2019 № 138; тыпавога вучэбнага плана дашкольнай адукацыі, зацверджанага пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 15.08.2019 № 139; пералікаў абсталявання для ўстаноў, якія забяспечваюць атрыманне дашкольнай адукацыі, зацверджаных пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 24.09.2007 № 50 (далей - пастанова № 50);        спецыфічных санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў да ўтрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі, зацверджаных пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 07.08.2019 г. № 525; санітарных норм і правілаў «Патрабаванні для ўстаноў дашкольнай адукацыі», зацверджаных пастановай Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь ад 25.01.2013 № 8, а таксама інструктыўна-метадычнымі пісьмамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

         Час знаходжання выхаванцаў у групе дашкольнай адукацыі вызначаецца ў адпаведнасці з запытамі бацькоў (законных прадстаўнікоў) выхаванцаў і можа складаць ад 2 да 7 гадзін 2-5 раз у тыдзень. У нашай установе дашкольнай адукацыі ў 2020/2021 навучальным годзе згодна з запытамі законных прадстаўнікоў арганізавана дзейнасць прагулачнай групы кароткачасовага знаходжання, якую наведвае 1 выхаванец да 3 гадоў. Час працы групы з 10.50 да 12.20.

     Кароткачасовае знаходжанне дзяцей адбываецца ў групе, якая пастаянна дзейнічае ва ўстанове дашкольнай адукацыі . Пры такой мадэлі функцыянавання групы кароткачасовага знаходжання дзеці ключаюцца ў адукацыйны працэс установы  дашкольнай адукацыі з улікам запытаў бацькоў (у нашай установе дашкольнай адукацыі гэта нерэгламентыраваная дзейнасць у час прагулкі).

    У адпаведнасці з пунктам 45 Палажэння прыём выхаванцаў ва  ўстановы адукацыі, у тым ліку ў групы  кароткачасовага знаходжання, ажыццяўляецца на працягу каляндарнага года на падставе:       

  накіравання  ў  дзяржаўную   ўстанову адукацыі  для засваення  зместу адукацыйнай   праграмы    дашкольнай  адукацыі,  выдадзенага    мясцовым выканаўчым  і  распарадчым  органам   па месцы   знаходжання  дзяржаўнай установы адукацыі (служба  "Адно акно"); заявы аднаго з бацькоў (законнага прадстаўніка) выхаванца з указаннем каляндарнага  перыяду  знаходжання  на працягу года, часу  знаходжання  на працягу дня; медыцынскай даведкі аб стане здароўя.

Прагулачная група ва ўстанове дашкольнай адукацыі.           

     Мэта: стварэнне ўмоў для развіцця  дзіцяці ў розных відах дзейнасці на прагулцы з улікам   магчымасцяў, інтарэсаў і патрэбаў  саміх дзяцей, іх сацыялізацыі ў калектыве аднагодкаў і дарослых. Задачы: плаўны  пераход  ад  выхавання  ва  ўмовах сям'і да выхавання  дзяцей ва ўстанове дашкольнай адукацыі; рознабаковае развіццё  дзяцей,  іх  ранняя  сацыялізацыя, якая дазваляе забяспечыць паспяховую адаптацыю дзіцяці да ўмоў дашкольнай установы; аказанне садзейнічання сям'і ў фізічным, псіхічным і  асобасным развіцці дзіцяці ранняга ўзросту; павышэнне педагагічнай кампетэнтнасці законных прадстаўнікоў у пытаннях выхавання дзіцяці.

       У прагулачнай  групе адпаведна раскладу дня і з улікам узросту выхаванцаў арганізуюцца розныя віды дзіцячай дзейнасці (пазнавальная практычная (назіранні, даследаванні і інш.), гульнявая (дыдактычныя, сюжэтна-ролевыя гульні і інш.), працоўная (праца ў прыродзе, гаспадарча-бытавая праца), ажыццяўляецца фізкультурна-аздараўленчая дзейнасць (рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні, самастойная рухальная дзейнасць і інш.), праводзіцца індывідуальная праца з дзецьмі па адукацыйных галінах вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі і інш.

     У сувязі з тым, што часцей прагулачную групу кароткачасовага знаходжання наведваюць дзеці да 3 гадоў, якім складана быць без сваіх бацькоў (трэба памятаць, што да 2-3 гадоў дзіця не адчувае патрэбы зносін з аднагодкамі, яна пакуль не сфарміравалася. У гэтым узросце дарослы выступае для дзіцяці як партнёр па гульні, узор для пераймання і задавальняе патрэба дзіцяці ў добразычлівай увазе і супрацоўніцтве. Аднагодкі гэтага даць не могуць, бо самі маюць патрэбу ў тым жа), на першых месяцах наведвання дзецьмі прагулачнай групы  практыкуецца сумеснае знаходжанне выхаванцаў і іх бацькоў (законных прадстаўнікоў), што стварае ўмовы для паступовага “адрыву” дзіцяці ад бацькоў, дазваляе паступова прывучыць дзіця да ўзаемадзеяння з аднагодкамі, навучыць яго гуляць.          Дарослыя ў гэты час маюць магчымасць атры­маць неабходныя ўменні па выхаванні дзяцей, павысіць матывацыю да педагагічнай самаадукацыі (праз гутаркі  з педагогамі, медыцынскім  работнікам). Так выхавальнікамі нашай установы дашкольнай адукацыі з пачатку навучальнага года былі падрыхтаваны буклеты «Прагулачная група ва ўстанове дашкольнай адукацыі», «Чым заняць дзіця восенню», «Загартоўваемся на прагулцы».

    Так як прагулачная група прадугледжвае знаходжанне дзяцей ва ўстанове дашкольнай адукацыі ў час прагулкі, у выхаванцаў фарміруюцца абмежаваныя ўяўленні аб жыцці ва ўстанове дашкольнай адукацыі (яны судакранаюцца з жыццём дзяцей на вуліцы). Для таго, каб расшырыць вобласць азнаямлення з установай дашкольнай адукацыі, практыкуецца запрашэнне дадзеных выхаванцаў на святочныя мерапрыемствы (навагоднія ранішнікі  і інш.) Акрамя гэтага, як правіла, дзеці прыходзяць ва ўстанову дашкольнай адукацыі перад тым, як выхаванцы рознаўзроставай групы пачынаюць збірацца на прагулку, каб даць ім магчымасць пазнаёміцца з групай, некаторымі рэжымнымі момантамі.

Крыніца:

МЕТАДЫЧНЫЯ РЭКАМЕНДАЦЫІ па арганізацыі адукацыйнага працэсу
ў групах кароткачасовага знаходжання ад 2 да 7 гадзін ва ўстановах, якія рэалізуюць адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі.

Мадэлі груп кароткачасовага знаходжання, якія могуць функцыяніраваць згодна запытаў законных прадстаўнікоў

 Час знаходжання выхаванцаў у групах кароткачасовага знаходжання пры засваенні зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі вызначаецца яго заснавальнікам у адпаведнасці з запытамі бацькоў (законных прадстаўнікоў) выхаванцаў і можа складаць ад 2 да 7 гадзін 2-5 раз у тыдзень, а таксама можа быць зменшана па іх жаданні.

   У групы кароткачасовага знаходжання пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі могуць аб'ядноўвацца выхаванцы аднаго ўзросту (да аднаго года, ад аднаго года да двух гадоў, ад двух да трох гадоў, ад трох да чатырох гадоў, ад чатырох да пяці гадоў, ад пяці да шасці гадоў, ад шасці да сямі гадоў) або розных узростаў)
 У групах кароткачасовага знаходжання магчыма сумеснае знаходжанне выхаванцаў і іх бацькоў (законных прадстаўнікоў).  
   Групы, у якіх час знаходжання выхаванцаў складае менш за 3,5 гадзіны, функцыянуюць без арганізацыі харчавання.

  У адпаведнасці з пунктам 45 Палажэння прыём выхаванцаў установы адукацыі, у тым ліку ў групы кароткачасовага знаходжання, ажыццяўляецца на працягу каляндарнага года пры наяўнасці ў іх свабодных месцаў і на падставе:
накіравання ў дзяржаўную ўстанову адукацыі для засваення зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, выдадзенага мясцовым выканаўчым і распарадчым органам па месцы знаходжання дзяржаўнай установы адукацыі;
заявы аднаго з бацькоў (законнага прадстаўніка) выхаванца з указаннем каляндарнага перыяду знаходжання на працягу года, часу знаходжання на працягу дня;
медыцынскай даведкі аб стане здароўя.

Мадэлі груп кароткачасовага знаходжання.

  Кароткачасовае знаходжанне дзяцей у групе, якая функцыяніруе ва ўстанове дашкольнай адукацыі. Гэтая мадэль не патрабуе спецыяльна выдзеленай групы. Дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту размяркоўваюць па пастаянна дзеючым групам, адпаведным ўзросту кожнага дзіцяці. Яны ўключаюцца ў адукацыйны працэс ўстановы адукацыі з улікам запытаў бацькоў (спецыяльна арганізаваная і (або) нерэгламентаваная дзейнасць).
     Адаптацыйныя групы арганізуюцца з мэтай адаптацыі дзяцей ранняга ўзросту (да 3 гадоў) да ўстановы адукацыі, падтрымкі іх бацькоў (законных прадстаўнікоў) у перыяд прывыкання выхаванцаў да новага асяроддзя і ролі раўнапраўных членаў групы аднагодкаў. Могуць функцыянаваць у спецыяльна абсталяваным памяшканні ўстановы адукацыі.
   У адаптацыйнай групе прадугледжваецца як сумеснае знаходжанне дзяцей і іх бацькоў (законных прадстаўнікоў), так і знаходжанне толькі дзяцей. Гэтая мадэль дапускае, што выхаванцы ў далейшым могуць быць прыняты ў адпаведную ўзроставую групу ўстановы адукацыі на пастаяннай аснове.

  Групы «Мацярынская школа» ствараюцца з мэтай рознабаковага развіцця выхаванцаў ад нараджэння да трох гадоў і аказання іх бацькам (законным прадстаўнікам) мэтанакіраванай, сістэматычнай дапамогі ў пытаннях выхавання дзяцей ранняга ўзросту. Групы функцыяніруюць у спецыяльна абсталяваным памяшканні ўстановы адукацыі і прадугледжваюць сумеснае знаходжанне бацькоў (законных прадстаўнікоў) і дзяцей ва ўмовах устаноў адукацыі і (або) сістэматычнае наведванне педагагічнымі работнікамі сем'яў выхаванцаў з мэтай аказання дапамогі бацькам (законным прадстаўнікам) у іх выхаванні, навучанні і развіцці.
   Прагулачныя групы мяркуюць знаходжанне дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту ў групе, якая функцыяніруе на пастаяннай аснове, уключэнне іх у адукацыйны працэс на перыяд правядзення прагулкі (у першую і (або) другую палову дня). У названых групах адпаведна раскладу дня і з улікам узросту выхаванцаў арганізуюцца розныя віды дзіцячай дзейнасці (пазнавальная практычная (назіранні, доследы і даследаванні, экскурсіі, мэтавыя прагулкі і інш.), гульнявая (дыдактычныя, сюжэтна-ролевыя гульні і інш.), працоўная (праца ў прыродзе, гаспадарча-бытавая праца), ажыццяўляецца фізкультурна-аздараўленчая дзейнасць (рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні, самастойная рухальная дзейнасць і інш.), праводзіцца індывідуальная работа з дзецьмі па адукацыйных агалінах вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі і інш.

  Групы выхаднога дня, вячэрнія групы ствараюцца з мэтай аказання дапамогі бацькам (законным прадстаўнікам) выхаванцаў у выхаванні і развіцці дзяцей у выхадныя дні і вячэрні час.
  Рэалізацыя зместу адукацыйных галін вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі ў групах выхаднога дня ажыццяўляецца як у спецыяльна арганізаванай (гульня, занятак), так і ў нерэгламентыраванай дзейнасці.
  Пры арганізацыі адукацыйнага працэсу ў вячэрніх групах (напрыклад, з 17.30 да 19.30 - ва ўстановах адукацыі з часам працы 10,5 гадзіны) прыярытэтным відам дзейнасці з'яўляецца гульнявая (сюжэтна-ролевыя, будаўніча-канструктыўныя, рэжысёрскія, тэатралізаваныя, творчыя гульні, гульні-драматызацыі, гульні з правіламі (рухомыя і дыдактычныя) і інш.). Вячэрнія групы не павінны дзейнічаць наўзамен «дзяжурных», арганізацыя якіх ажыццяўляецца ва ўстановах адукацыі з улікам запытаў бацькоў (законных прадстаўнікоў) выхаванцаў, рэжымам работы прадпрыемстваў, размешчаных на тэрыторыі адпаведнай адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі.

    Групы па падрыхтоўцы да школы ствараюцца для дзяцей ад 5 да 7 гадоў з мэтай падрыхтоўкі да навучання на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі. З улікам колькасці дзяцей у такіх групах рэалізацыя зместу адукацыйных галін вучэбнай праграмы можа ажыццяўляцца як у спецыяльна абсталяваным памяшканні ўстановы адукацыі, так і ў старэйшай групе, якая функцыянуе  (ад пяці да сямі гадоў) пры ўмове наяўнасці ў ёй месцаў.
    Сезонная пляцоўка можа быць арганізавана па запытах бацькоў (законных прадстаўнікоў) дзяцей на базе ўстановы адукацыі або спецыяльна выдзеленага памяшкання пры ўмове яго адпаведнасці патрабаванням тэхнічных нарматыўных прававых актаў. Сезонная пляцоўка арганізуецца на перыяд пасяўных, ўборачных работ пераважна ў сельскай мясцовасці.

   Адукацыйны працэс у групах кароткачасовага знаходжання ажыццяўляецца на аснове вучэбна-праграмнай дакументацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі (навучальныя планы (навучальны план ўстановы адукацыі, індывідуальны навучальны план) і навучальная праграма дашкольнай адукацыі) з улікам аптымальнага чаргавання відаў дзіцячай дзейнасці выхаванцаў: спецыяльна арганізаванай і нерэгламентыраванай.

  Навучанне і выхаванне дзяцей, якія наведваюць групы кароткачасовага знаходжання (за выключэннем груп выхаднога дня), ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планам рэалізацыі адукацыйнага працэсу адпаведнай узроставай групы, складзеным на аснове вучэбнага плана ўстановы адукацыі.

Крыніца:

МЕТАДЫЧНЫЯ РЭКАМЕНДАЦЫІ па арганізацыі адукацыйнага працэсу
ў групах кароткачасовага знаходжання ад 2 да 7 гадзін ва ўстановах, якія рэалізуюць адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі.

Прыём, перавод і адлічэнне выхаванцаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з патрабаваннямі Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей — Кодэкс), Палажэння аб установе дашкольнай адукацыі, зацверджанага пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 № 150 (далей — Палажэнне аб установе дашкольнай адукацыі), Правіламі знаходжання замежных грамадзян і асоб без грамадзянства ў Рэспубліцы Беларусь, зацверджанымі пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 20.01.2006 № 73.

Звяртаем увагу, што работа з грамадзянамі ажыццяўляецца на аснове заяўляльнага прынцыпу. У выпадках жадання бацькоў (законных прадстаўнікоў) дзіцяці перавесці яго ў іншую ўстанову дашкольнай адукацыі, накіраванне ва ўстанову адукацыі павінна быць выдадзена ў дзень звароту. Падчас выдачы накіравання неабходна карыстацца патрабаваннямі пункта 45 Палажэння аб установе дашкольнай адукацыі аб тым, што прыём асобы ва ўстанову дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца на працягу каляндарнага года пры наяўнасці ў ёй свабодных месцаў.

Падпунктам 5.6 пункта 5 артыкула 79 Кодэкса вызначана, што датэрміновае спыненне адукацыйных адносін па ініцыятыве ўстановы адукацыі (у тым ліку ўстановы дашкольнай адукацыі) ажыццяўляецца ў выпадку працяглай адсутнасці (больш за трыццаць дзён) без уважлівых прычын на занятках на працягу года.

 Выдача накіраванняў

Выдача накіраванняў ажыццяўляецца спецыялістам упраўлення па адукацыі, спорту і турызму Клецкага райвыканкама Гардзейчык Наталляй Віктараўнай.

 Тэрмін дзеяння накіравання - 15 дзён. Калі законны прадстаўнік дзіцяці пасля атрымання накіравання не звярнуўся ва ўстанову дашкольнай адукацыі на працягу 15 дзён, накіраванне лічыцца несапраўдным.

 Для атрымання накіравання ва ўстанову дашкольнай адукацыі неабходна прадаставіць наступныя дакументы:

  • пашпарт аднаго з бацькоў або іншы дакумент, які сведчыць асобу законнага прадстаўніка дзіцяці;
  • пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці (пры яго наяўнасці - для дзяцей, якія з'яўляюцца непаўналетнімі замежнымі грамадзянамі і асобамі без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца або дадатковая абарона ў Рэспубліцы Беларусь альбо якія хадайнічаюць аб прадастаўленні статусу бежанца або дадатковай абароны ў Рэспубліцы Беларусь);
  • заключэнне ўрачэбна-кансультацыйнай камісіі.

    Накіраванне ва ўстанову дашкольнай адукацыі выдаецца ўпраўленнем па адукацыі ў дзень звароту.

 Адрас: 222640, г. Клецкпл.Маякоўскага , 10, 2 паверх, кабінет 216, тэл. 68207.

Час работы:

панядзелак - пятніца з 8.00 да 17.00

перапынак на абед з 13.00 да 14.00   

 У выпадку адсутнасці месцаў ва ўстанове дашкольнай адукацыі, дзіця са згоды бацькоў накіроўваецца ў iншую ўстанову адукацыі, у якой маецца свабоднае месца.

 Залічэнне дзіцяці ва ўстанову дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца на падставе дакументаў:

  • накіравання ўпраўлення па адукацыі, спорту і турызму Клецкага райвыканкама;
  • заявы законнага прадстаўніка;
  • медыцынскай даведкі ўстаноўленага ўзору.

 

 

На падставе Пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 29 лютага 2008 г. № 307 "Аб памеры і парадку збірання платы за харчаванне дзяцей ва ўстановах, якія забяспечваюць атрыманне дашкольнай адукацыі» са зменамі і дапаўненнямі, унесенымі пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 27 сакавіка 2014 г. № 226 аплата бацькоў (законных прадстаўнікоў) за харчаванне дзяцей ва ўстановах дашкольнай адукацыі:

1.1. спаганяецца ў памеры 100 працэнтаў ад дзеючых грашовых норм расходаў на харчаванне ў дзень на аднаго выхаванца ў залежнасці ад узросту дзяцей, віду і рэжыму работы дашкольнай установы;

1.2. не спаганяецца:

з бацькоў (законных прадстаўнікоў) дзяцей-інвалідаў, дзяцей, хворых на анкалагічныя захворванні, хворых на туберкулёз, інфіцыраваных вірусам імунадэфіцыту чалавека, якія атрымліваюць дашкольную адукацыю, спецыяльную адукацыю на ўзроўні дашкольнай адукацыі;

з членаў сем'яў асоб, пералічаных у падпунктах 12.2 і 12.3 пункта 12 артыкула 3 Закона Рэспублікі Беларусь ад 14 чэрвеня 2007 года "Аб дзяржаўных сацыяльных ільготах, правах і гарантыях для асобных катэгорый грамадзян» (Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, 2007 г. № 147, 2/1336);

1.3. зніжаецца на 50 працэнтаў:

для сем'яў, якія маюць трох і больш дзяцей ва ўзросце да 18 гадоў;

для апекуноў, прыёмных бацькоў, бацькоў-выхавальнікаў дзіцячых дамоў сямейнага тыпу, дзіцячых вёсак (гарадкоў);

1.4. зніжаецца на 30 працэнтаў для сем'яў, якія маюць двух дзяцей, якія атрымліваюць дашкольную адукацыю, спецыяльную адукацыю на ўзроўні дашкольнай адукацыі;

Пры звароце да кіраўніка дашкольнай установы для вызвалення ад платы за харчаванне дзяцей альбо яе зніжэння бацькам (законным прадстаўнікам) неабходна прадставіць наступныя дакументы:

пасведчанне інваліда - для дзяцей-інвалідаў;

выпіску з медыцынскіх дакументаў - для дзяцей з анкалагічнымі захворваннямі, хворых на туберкулёз, інфіцыраваных вірусам імунадэфіцыту чалавека;

пасведчанне аб праве на льготы або даведку аб праве на льготы - для членаў сямей асоб, пералічаных у падпунктах 12.2 і 12.3 пункта 12 артыкула 3 Закона Рэспублікі Беларусь ад 14 чэрвеня 2007 года "Аб дзяржаўных сацыяльных ільготах, правах і гарантыях для асобных катэгорый грамадзян» ( Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, 2007 г. № 147, 2/1336);

пасведчанне шматдзетнай сям'і - для сем'яў, у якіх выхоўваюцца трое і больш дзяцей ва ўзросце да 18 гадоў.

даведку аб тым, што грамадзянін з'яўляецца навучэнцам, - для сем'яў, у якіх выхоўваюцца двое дзяцей, якія атрымліваюць дашкольную адукацыю, спецыяльную адукацыю на ўзроўні дашкольнай адукацыі;

пасведчанне на права прадстаўлення інтарэсаў падапечнага - для апекуноў, прыёмных бацькоў, бацькоў-выхавальнікаў дзіцячых дамоў сямейнага тыпу, дзіцячых вёсак (гарадкоў)

Пры разліку платы за харчаванне дзяцей не ўлічваюцца дні, калі дзеці не атрымлівалі харчаванне па прычыне іх адсутнасці ў дашкольнай установе. Бацькі (законныя прадстаўнікі) выхаванца абавязаны напярэдадні пісьмова альбо вусна паведаміць педагагічных работнікаў дашкольнай установы аб маючай адбыцца адсутнасці дзіцяці.

Аплата харчавання дзяцей у дашкольных установах ажыццяўляецца бацькамі (законнымі прадстаўнікамі) штомесяц не пазней за 25-га чысла бягучага месяца.

У выпадку несвоечасовай аплаты кіраўнік установы (загадчык) на падставе Пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 29 лютага 2008 г. № 307 "Аб памеры і парадку збірання платы за харчаванне дзяцей ва ўстановах, якія забяспечваюць атрыманне дашкольнай адукацыі", здымае дзіця з забеспячэння да пагашэння доўгу.

Маршруты выхаднога дня

Маршрут № 1 "Цудоўны мір раслін"

Рекомендуемый возраст ребёнка: средний и старший дошкольный возраст

 Содержание маршрута:

         Уважаемые родители!!! Лето – чудесная пора. Не упустите возможности поиграть с ребёнком и обратить внимание на летние изменения в мире природы.

         Недалеко от нашего учреждения образования распаложен парк, где можно увидеть большое разнообразие деревьев, кустарников и луговых цветов.

  1. Прогуливаясь по парку, обратите внимание ребёнка на изменения, которые происходят в жизни растений в летний период. Понаблюдайте за тем, как красиво колышутся на ветру ветви разных деревьев. Пусть ребёнок покажет, как они колышутся от ветра и как ведут себя в безветренную погоду.
  2. Присядьте на скамейку и спросите у ребёнка, знает ли он:

- Для чего дереву нужна листва?

- Какие деревья растут в парке?

- Как называются цветы берёзы?

- Какое дерево имеет вместо листиков иголки?

  1. Загадайте загадки о деревьях.
  2. Белоствольные красавицы          2. Что же это за девица:

Дружно встали у дорожки,                       Не швея, не мастерица,

Книзу веточки спускаются,                      Ничего сама не шьет.

А на веточках сережки.   (Береза.)             А в иголках круглый год. (Елка.)    

  1. Можно поиграть с ребёнком в игру «Раз, два, три – к дереву беги!»

(Игра закрепляет знания о разных видах растений, развивает быстроту реакции.)

Взрослый называет деревья. Услышав название растения, ребёнок бежит к нужному дереву.

  1. Прочитайте сказку «Почему у берёзки ствол белый»

 (Приложение 1)

Вопросы к сказке:

- В каком наряде береза стояла летом?

- Как выглядела берёзка зимой?

- Почему волшебнику нравилась берёзка?

- Почему однажды ствол березки стал белым?

- Как ты думаешь, есть ли ещё у какого-нибудь дерева

белый ствол?

  1. После прогулки нарисуйте с ребёнком берёзовую

рощю.

 Приложение 1

 Сказка «Почему у березы ствол белый»

 

Жила-была березка. Летом она, как и все деревья, красовалась в зелёном наряде. Холодной осенью сбрасывала его, и становилась неприглядной.

А знаете, кто больше всего любовался красавицей-берёзкой? Один добрый волшебник. Он жил в лесу и время от времени занимался чародейством. Берёзка была его любимым деревом. Он мог часами смотреть на её трогательные, играющие с ветром листья. Ранней весной добрый волшебник наблюдал, как из расколовшихся почек начинает проклевываться зелень.

Летом березка была ослепительно хороша. Словно зеленые кудри, нисходили ее тонкие ветви, а листья всё что-то шептали задушевное, а разобрать что, было невозможно.

Но наступала зима, и березка теряла своё очарование.

Но вот однажды, холодным морозным утром, волшебник увидел, что после ночной снежной бури ствол берёзки был плотно окутан снегом. Берёзка была как всегда – лишь ствол её стал белым. Понравилась такая картина волшебнику.

— Так будь же всегда белоствольной, красавица-березка, — сказал он.

А волшебник – на то и волшебник, чтоб совершить волшебство – сделал так, что ствол берёзки белым оставался круглый год.

Теперь и зимой белая береза очаровывала всех.

Автор сказки: Ирис Ревю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршрут выхаднога дня № 2 "Я павяду цябе ў музей"

Рекомендуемый возраст ребёнка: средний и старший дошкольный возраст

Самый счастливый день – это выходной, когда вся семья собирается вместе. Выходные – это уже праздник. А выходные, проведенные вместе с детьми – праздник вдвойне. Уважаемые взрослые предлагаем Вам и вашему ребенку получше узнать родной край посетив школьный краеведческий музей “История деревни Гурновщина”.

Музей – это дом, куда люди приносят и хранят ценные, редкие, старинные предметы.

  1. Перед посещением музея вспомните правила поведения:

- Громко не разговаривать.

- Не бегать, ходить спокойным шагом.

- Не толкаться!

- Не трогать руками музейные экспонаты!

- Внимательно слушать экскурсовода! И все запоминать!!!

  1. Историческая справка:

23 марта 1989 года - день открытия школьного краеведеского музея “История деревни Гурновщина”.

За это время проведено много эскурсий не только для учеников и учителей школы, но и для многочисленных гостей.

В краеведческом музее насчитывается 799 экспонатов, из них 617 основного фонда. Количество экспонатов постоянно увеличивается. Одним из самых ценных  является польскоязычная летопись “Хроника школьная” (1926-1939 гг.)

Основной фонд музея составляют: орудия труда, предметы домашнего обихода, предметы ткацтва и вышивки, одежда, книги, документы земляков, вещи времен Великой Отечественной войны, денежные единицы.

Оформлены  7 разделов экспозиций.

  1. Выучите с ребенком стихотворение «Лучше нет родного края»  Жура-жура-журавель! Облетал он сто земель. Облетал, обходил, Крылья, ноги натрудил. Мы спросили журавля: – Где же лучшая земля? – Отвечал он, пролетая: – Лучше нет родного края!

                                    (П. Воронько)

  1. Сделайте вместе фотоальбом «Что я увидел в музее»             

 

Маршрут выхаднога дня № 3 "Паход да возера"

Рекомендуемый возраст ребёнка: средний и старший дошкольный возраст

         Ни для кого не секрет, что игры на свежем воздухе не только приносят детям радость, но и полезны для здоровья. К тому же такого рода прогулки, совместный активный отдых родителей и детей – это проявление общих взглядов, доверия, взаимопонимания. Всё это способствует созданию благоприятного климата в семье.

Уважаемые родители!!! Предлагаем Вам провести выходной день вместе с ребенком в увлекательной форме и совершить прогулку на наше замечательное озеро. Продолжительность маршрута в один конец составит 1 километр. По времени это составит 20 минут. Ваш маршрут начинается по асфальтированной дороге (по ул. Центральная), дойдя до специально оборудованного места отдыха можно прогуляться по берегу озера.

Настроение и длительность прогулки будет зависеть от того, что Вы берете с собой и чем будете заниматься. Что нужно взять на прогулку?

Мы рекомендуем Вам взять с собой помимо формочек для песка, совка, мячика и других игрушек, бутылку воды или сока для питья, панамку для защиты от солнца, влажные салфетки. Также Вам могут понадобиться игрушки в виде насекомых, из коллекций киндер-сюрприза, ленточки, целлофановый пакет, воздушный шарик, трубочка для коктейля, емкость с водой

Чем занять малыша на прогулке? Мы предлагаем организовать с ребенком самые разнообразные виды детской деятельности.

Мы вместе весело идем

По солнечной дороге,

И очень бодро и легко

Шагают наши ноги.

Предлагаем вместе с детьми понаблюдать за:

  • движением ветра,
  • погодой,
  • птицами,
  • цветами,
  • насекомыми.

Спойте песенку   "Вместе весело шагать"  

 Расскажите ребенку о правилах поведения на берегу озера. Правила поведения на воде для детей практически не отличаются от правил для взрослых.

  • Детям нельзя играть и находиться у водоема, если вблизи нет взрослых.
  • Не оставляйте мусор на берегу, и не бросайте в воду.
  • Не подходить к краю озера.
  • Не рвите цветы.

Предлагаем загадать ребенку загадку:

Круглое и голубое,

До краев полно водою,

Над водою камыши,

Что такое? Подскажи! -

Это ...озеро

Поиграйте с ребенком в игру «Найди камешек»

(Детям даётся задание: найти самый большой камень, самый гладкий, самый светлый и т. д.)

Поиграйте в игру «Рисунки из камешков»

Ребенку предлагается найти как можно больше камешков и выложить из них простой рисунок: спираль, извилистую линию, лестницу, солнце с лучами и т. д.

Также можно провести динамическое упражнение «Озеро»,  где движения выполняются в соответствии с текстом

К озеру мы спустились,

Наклонились и умылись.

Раз, два, три, четыре –

Вот как славно освежились.

А теперь поплыли дружно.

Делать так руками нужно:

Вместе – раз, это – брасс.

Одной, другой – это кроль.

Понаблюдайте за семенной парой лебедей. 

Поинтересуйтесь у ребенка:

- Какое у лебедей  оперение?

- Какого цвета перья у лебедей?  

- Посмотрите, как он держит голову?

- А шея какая?

- Зачем лебедю такая длинная, изящная шея?

- Чем питаются эти птицы?

- На какую цифру похож лебедь? 

После похода предложите ребенку слепить лебедя из пластилина

 Желаем Вам веселых, познавательных, интересных прогулок!!!

 

Маршрут выходного дня №4 «Мы поклонимся низко около обелиска»

Рекомендуемый возраст ребёнка: старший дошкольный возраст

Вид экскурсии: пешеходная

Продолжительность маршрута: 400 м

Продолжительность экскурсии: 25 минут

Цель: Заложить нравственные начала в детях через ознакомление с событиями Великой Отечественной войны.

Программные задачи: Познакомить детей с историей Великой Отечественной войны, с рассказами о подвигах солдат. Воспитывать патриотические чувства, эмоционально-положительное отношение к воинам-защитникам, желание быть такими же смелыми, отважными и благородными.

  1. Историческая справка:

В центре деревни Гурновщина, перед зданием школы, находится братская могила советских воинов, памятник землякам. Здесь похоронены 32 воина. Они погибли в 1944 году в боях против немецко-фашистских захватчиков. Среди похороненых – воины 54-ой гвардейской стрелковой дивизии.

22 июня 2015 года было перезахоронение ещё одного воина, имя его неизвестно. Всей деревней люди предали земле  останки солдата, защищавшего нашу землю от врага.

Звучали три залпа из оружий почетного караула. Потом минута молчания. Похоронили по-христиански: священник местной церкви читал молитву за упокоение всех воинов. Женщины  плакали,  вспоминая своих родных, погибших в той войне.

  1. Дать понятие «Памятник».

Расскажите, как вы поступаете, когда нужно не забывать о важном и нужном. А как поступают люди, когда им нужно запомнить о чем- то важном для всех и запомнить надолго. Чтобы помнили и их дети, и дети детей, помнили о выигранном сражении, о подвиге героя, о том хорошем, что человек сделал не для себя, а для всех?! Люди пишут стихи, книги и песни, рисуют картины, ставят памятники на улицах и площадях городов.

  1. Выучите с ребенком стихотворение

И говорим мы им «Спасибо» снова. Их подвиг вечным нам горит огнём. Война ещё исчезнуть не готова Из памяти, пока мы все живём.

  1. Сделайте с ребёнком поделку из пластилина «Вечный огонь».

 Вам поможет в этом ссылка https://prostopodelki.ru/vechnyy-ogon-iz-plastilina.html

 

Маршрут выходного дня №«Дом, где живут книги»

Рекомендуемый возраст ребёнка: средний и старший дошкольный возраст

Остановка – “Сельская библиотека”

Вид экскурсии: пешеходная

Продолжительность маршрута: 700 м

Продолжительность экскурсии: 25 минут

Место расположение: д. Гурновщина, ул. Центральная

 Уважаемые родители!!!

Мы предлагаем Вам провести воскресный день с пользой. Совместная прогулка позволит познакомить вашего ребенка с Сельской библиотекой, будет способствовать сплочению Вашей семьи, а также проявит интерес к книгам.   

Библиотека – это прежде всего дом для книг. Здесь ребенок узнает, как организована в ней жизнь книг.

Содержание маршрута:

Предложите ребенку сходить в Сельскую библиотеку. Чтобы заинтересовать его, дома посмотрите детские книги, расскажите ему, что в библиотеке очень много других книг и одну или несколько вы можете взять почитать.

  1. Перед началом прогулки проверьте состояние одежды и обуви.
  2. Обязательно наденьте головные уборы.
  3. Во время прогулки следите за соблюдением правил дорожного движения.
  4. Познакомьте ребенка с названием улицы, по которой проходит маршрут вашей прогулки.

         Спросите, какие сказки он больше любит.

Внимательно рассмотрите с  ребенком здание, где находится библиотека. На пороге библиотеки Вас встретит библиотекарь.

Расскажите ребёнку, кто такой библиотекарь и в чём заключается его работа. Спросите у библиотекаря год открытия библиотеки и количество  экземпляров книг в ней.

Поиграйте в словесную игру «Из какой я сказки?» Назовите ребёнку героя сказки, он должен вспомнить её название.

Спросите у ребёнка, какую книгу он хотел бы посмотреть и взять домой. А для того, чтобы взять книгу, необходимо, чтоб библиотекарь оформил карточку чтеца.

Вместе с библиотекарем заполните формуляр и выберите книгу по желанию ребёнка. Обязательно расскажите  о правилах пользования книгой и возвращении её после прочтения в библиотеку.

На обратном пути предложите ребенку вспомнить, на какой улице находится Сельская библиотека.

Дома предложите ребенку рассмотреть и прочитать книгу.

А чтобы воспоминания остались надолго, сделайте пару семейных фото.

                   График работы библиотеки: 11.00 – 20.00

                   Перерыв: 14.00 – 15.00

                   Выходной: понедельник, вторник

 

Маршрут выходного дня № 6 «Насекомые вокруг нас»

Рекомендуемый возраст ребёнка: младший, средний и старший дошкольный возраст

          Уважаемые родители!!! Ни для кого не секрет, что лето самая красивая  и чудесная пора. Не упустите возможности полюбоваться природой: зелёными листьями, которые шелестят весело на ветру, яркими цветочными лугами, вдыхать аромат цветущего клевера. Понаблюдать за насекомыми, которые перелетают от одного растения к другому. Послушать пение соловья и кукушки.

Мы предлагаем Вам посетить парк, который распаложен не далеко от нашего учреждения образования и понаблюдать за насекомыми, которые живут в траве,  летают над цветами.

  1. Перед началом прогулки проверьте состояние одежды и обуви.
  2. Обязательно наденьте головные уборы и возьмите с собой маленькое покрывало.
  3. Вспомните правила поведения в парке.
  4. Во время прогулки следите за соблюдением правил дорожного движения.

 Прогуливаясь по парку спросите у ребёнка:

- Каких насекомых ты знаешь?

- Где живут насекомые?

- Как передвигаются насекомые?

- Чем отличаются насекомые от птиц?

- Назови полезных насекомых.

- Какую пользу они приносят?

- Назови вредных насекомых?

- Какой от них вред?

Вспомните стихотворение про божью коровку.

Божья коровка

Полети на небо,

Там твои детки

Кушают конфетки.

Всем по одной,

А тебе не одной.

Присядьте на скамейку и загадайте ребёнку загадки о насекомых.

  1. Ни зверь, ни птица,

А нос, как спица. (Комар)

  1. Шевелились у цветка

Все четыре лепестка.

Я сорвать его хотел

Он вспорхнул и улетел. (Бабочка)

  1. Маленький вертолет

Летит назад и вперед.

Большие глаза

Зовут ее …(стрекоза)

  1. Тлю с ветвей она съедает

И в саду нам помогает

На листах усевшись ловко

Это божья….(коровка.)

 Предлагаем Вам поиграть с ребенком в подвижную игру «Поймай комара». Для этого необходимо ребенку побыть лягушонком и присесть на корточки. Взрослый берет в руки прут (длиной 11,5 м) с привязанным на шнуре (длиной 0,5 м) клеенчатым или пластиковым комаром. Для зачина взрослый может прочитать отрывок из стихотворения Б.Заходера:                    

Поют лягушки хором.

Какой прекрасный хор!

Вот есть же хор, в котором

Не нужен дирижер!

- Эй, лягушки! Не зевайте –

Комара скорей поймайте!

С этими словами взрослый начинает медленно вращать прут  (кружит комара) немного выше головы ребенка. Когда комар летит над головой, ребенок подпрыгивает, стараясь его поймать.

Предложите ребенку послушать занимательные рассказы о насекомых и ответить на вопросы.

Рассазы вы можете найти здесь: https://drive.google.com/file/d/1VwPGznEoXLFe7QSplIqJDFE6kl4ZIJSi/view?usp=sharing

Послушайте и спойте  с ребенком песенку “В траве сидел кузнечик”.

Вам поможет в этом ссылка:  https://www.youtube.com/watch?v=IFU6Ty3so-c

 После прогулки поинтересуйтесь у ребенка, что ему понравилось в парке, хочет ли он прогуляться еще.

Желаем Вам веселых, познавательных, интересных прогулок!!!

 

Маршрут выходного дня

«Весна в лесу»

 

Рекомендуемый возраст ребёнка:

средний и старший дошкольный возраст

 

         Уважаемые родители!!! Вот уже и весна. Как долго мы её ждали. Мы предлагаем Вам в один из весенних выходных вместе с детьми пойти погулять в лес, подышать свежим лесным воздухом, послушать пение птиц, полюбоваться природой.

 

Содержание маршрута:

  1. Перед началом прогулки проверье состояние одежды и обуви.
  2. Обязательно наденьте головные уборы и возьмите с собой питьевую воду.

- Уважаемые взрослые, будьте внимательны к детям, не теряйте их из виду!!!

 

  1. Отправляясь на прогулку загадайте ребёнку загадки:.

Со всех сторон открыт

Он резною крышей крыт.

Заходи в зеленый дом

Чудеса увидишь в нем.   (Лес.)

Она приходит с ласкою

И со своею сказкою.

Волшебной палочкой взмахнет,

В лесу подснежник расцветет!  (Весна.)

 

  1. Вспомните правила поведения в лесу:

- Можно ли шуметь, кричать?

- Рвать цветы, ломать ветки?

- Трогать лесных жителей?

- Бросать мусор?

Лес – это дом для птиц, животных, растений, всегда помните и

 

  1. Поиграйте в игру «Доброе животное»

Мы одно большое доброе животное (например медведь). Давай послушаем, как оно дышит. А теперь подышим вместе. Вдох – делаем шаг вперед, выдох – шаг назад. Наше животное дышит очень ровно и спокойно. А теперь давай изобразим и послушаем, как бьется его большое сердце. Стук – шаг вперед, стук – шаг назад, и т. д.

 

  1. Вот мы и в лесу на полянке, посмотрите, как красиво вокруг, уже зеленеют деревья и луг, здесь постаралась весна  и все пробудилось от зимнего сна.

Назовите признаки весны.

 (Тает снег, появляются первоцветы,  прилетают птицы,  просыпаются животные, оживают насекомые.)

 

  1. Прислушайтесь к звукамвесны. Присмотритесь к воздуху. Что видите и чувствуйте. Наверное, те же звуки слышал, такие же чувства испытывал художник А. К. Саврасов, когда создавал свою картину «Грачи прилетели».

Посмотрите на репродукцию картины.

Что вы видите на полотне? (Деревенька, небольшая церквушка. На березках еще не распустились листья).

- Кто первым принес весть о приближении весны? (грачи, они строят гнезда).

 

 

  1. В лесу много разных жителей. Какие звери  живут в лесу?

 

 

  1. Поиграйте с ребенком в игру «Звери заблудились»

(Представьте,  что лесные жители заблудились, давайте поможем им найти дорогу к домикам: белка живет в дупле, медведь в берлоге, волк в логове, лиса в норе, заяц под кустом и т. д.)

 

 

 

Во время прогулки сфотографируйте лесные полянки, которые больше всех понравились.  А дома нарисуйте весенний лес, где найдется место весеннему цветку.

 

Желаем Вам веселых, познавательных, интересных прогулок!!!

- Кто первым принес весть о приближении весны? (грачи, они строят гнезда).

 

  1. В лесу много разных жителей. Какие звери  живут в лесу?

 

  1. Поиграйте с ребенком в игру «Звери заблудились»

(Представьте,  что лесные жители заблудились, давайте поможем им найти дорогу к домикам: белка живет в дупле, медведь в берлоге, волк в логове, лиса в норе, заяц под кустом и т. д.)

 

 

Во время прогулки сфотографируйте лесные полянки, которые больше всех понравились.  А дома нарисуйте весенний лес, где найдется место весеннему цветку.

 

Желаем Вам веселых, познавательных, интересных прогулок!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Государственное учреждение образования

«Гурновщинский учебно-педагогический комплекс

детский сад - базовая  школа Клецкого района”

 

 

 

 

 

Маршрут выходного дня №10

«Весна в лесу»

Рекомендуемый возраст ребёнка:

средний, старший дошкольный возраст

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021

 

 

 

 

 

         Уважаемые родители!!! Вот уже и весна. Как долго мы её ждали. Мы предлагаем Вам в один из весенних выходных вместе с детьми пойти погулять в лес, подышать свежим лесным воздухом, послушать пение птиц, полюбоваться природой.

 

Содержание маршрута:

  1. Перед началом прогулки проверье состояние одежды и обуви.
  2. Обязательно наденьте головные уборы и возьмите с собой питьевую воду.

- Уважаемые взрослые, будьте внимательны к детям, не теряйте их из виду!!!

 

  1. Отправляясь на прогулку загадайте ребёнку загадки:.

Со всех сторон открыт

Он резною крышей крыт.

Заходи в зеленый дом

Чудеса увидишь в нем.   (Лес.)

Она приходит с ласкою

И со своею сказкою.

Волшебной палочкой взмахнет,

В лесу подснежник расцветет!  (Весна.)

 

  1. Вспомните правила поведения в лесу:

- Можно ли шуметь, кричать?

- Рвать цветы, ломать ветки?

- Трогать лесных жителей?

 

 

 

- Бросать мусор?

Лес – это дом для птиц, животных, растений, всегда помните и

 

  1. Поиграйте в игру «Доброе животное»

 Мы одно большое доброе животное (например медведь). Давай послушаем, как оно дышит. А теперь подышим вместе. Вдох – делаем шаг вперед, выдох – шаг назад. Наше животное дышит очень ровно и спокойно. А теперь давай изобразим и послушаем, как бьется его большое сердце. Стук – шаг вперед, стук – шаг назад, и т. д.

 

  1. Вот мы и в лесу на полянке, посмотрите, как красиво вокруг, уже зеленеют деревья и луг, здесь постаралась весна  и все пробудилось от зимнего сна.

Назовите признаки весны.

 (Тает снег, появляются первоцветы,  прилетают птицы,  просыпаются животные, оживают насекомые.)

 

  1. Прислушайтесь к звукамвесны. Присмотритесь к воздуху. Что видите и чувствуйте. Наверное, те же звуки слышал, такие же чувства испытывал художник А. К. Саврасов, когда создавал свою картину «Грачи прилетели».

Посмотрите на репродукцию картины.

Что вы видите на полотне? (Деревенька, небольшая церквушка. На березках еще не распустились листья).

 

 

Яшчэ ў гэтым раздзеле